Jonas Sjöstedt uppmärksammar stängningen av Läkerolfabriken

Vänsterpartiet har med anledning av den planerade stängningen av Läkerolfabriken bestämt att samlas till en manifestation på Stortorget i Gävle. Vi vill belysa löntagares och människors situation i Gävle, Sverige och runt om i Världen om hur vi påverkas när riskkapitalisters girighet går före allt annat.

Du och alla Du känner är varmt välkomna till Jonas Sjöstedts föredrag i Spegelsalen på Stadshuset. Vänsterpartiet bjuder sedan på kaffe, mingel och samtal innan vi går ner till Stortorget för en gemensam manifestation med tal och musik!

PROGRAM
11.00- 12.00 Föredrag med Jonas Sjöstedt i Spegelsalen på Gävle Stadshus.

12.00 – 13.20 Jonas Sjöstedt kommer att samtala enskilt med representanter ur den lokala fackföreningsrörelsen under lunchen med följande presskonferens. Under tiden bjuder Vänsterpartiet föredragsbesökarna på kaffe, mingel och samtal.

13.30- 14.30 Manifestation på Stortorget mot nedläggningen av Läkerol fabriken i Gävle

Talar gör på manifestationen gör:

Ulla Andersson från Gävle. Viice ordförande och ekonomisk-politisk talesperson samt vice gruppledare för Vänsterpartiet i riksdagen.

Mario Izquerdo från Gävle. Läkerolarbetare, Huvudskyddsombud på fd Läkerolfabriken och representerar Livsmedelsarbetarförbundet.

Jonas Sjöstedt från Umeå. Vänsterpartiets partiordförande och ledamot i riksdagen.

Musiken under manifestationen står ”Old Wild” för!

Situationen som råder idag angår hela arbetar- och folkrörelsen! Vänsterpartiet vill i och med detta uppmana Dig att delta i en manifestation där vi gemensamt lyfter rätten till arbete enligt schyssta villkor och bortom riskkapitalisternas rovdrift som skamlöst profiterar på människors bekostnad.

Kontaktperson: Mario Izquierdo [email protected]

klicka här för att besöka Facebookeventet!