Om oss

Vänsterpartiet Gävleborg är distriktsorganisationen för Vänsterpartiet i Gävleborgs län. Distriktet består av partiföreningarna, Bollnäs, Gävle, Hofors, Hudiksvall, Ljusdal, Nordanstig, Ockelbo, Ovanåker, Sandviken och Söderhamn. Du kan hitta kontakt uppgifter till partiföreningarna genom att klicka här.

Arbetet i distriktet leds av distriktsstyrelsen som väljs av ombuden på distriktets årskonferens, DÅK. Du kan se våra nuvarande distriktsstyrelsen genom att klicka här.

Distriktsstyrelsen har också ansvaret för region och landstingspolitiken som hanteras av de förtroendevalda i regionen. Genom att klicka här kan du se vilka som är med i vår regionala grupp efter valet 2014.

Distriktet har sin expedition i Teknikparken Gävle, besöksadressen är Nobelvägen 2. Expeditionsdagar är måndag till torsdag, öppettider kan förändras med kort varsel så avtalade möten är säkrast. Kontakta vår ombudsman för att boka ett möte. Postadressen är:

Vänsterpartiet Gävleborg

801 33 GÄVLE

Valberedningen för distriktet hanterar alla valärenden vill du kontakta dem klicka här.