Framtidstro och hopp under 1 maj

1 maj har firats med flera partiföreningar i länet, här ser du rapporter från dem.

Ljusdal

Samlade Ljusdalborna centralt för musik och underhållning tillsammans med ABF, Kommunal med flera.

Samling för 1 maj firande i Ljusdal

Ovanåker

Första Maj firande i Edsbyn.

Ingemar Börjesson, V Ovanåker, Joel Nordqvist DS ordförande och Anna Lena Vestin  talade.

Och Elsa Gradin sjöng och spelade. Attans vilken rysning det blev när hon sjöng First Aid Kit- Lions Roar. Oj oj..

1 maj firande i Ovanåker.

Hudiksvall/Nordanstig

Som vanligt massor av deltagare i Vänsterpartiet Hudiksvalls 1 maj-firande. Vi tågade, berördes av invigningskulning, lyssnade på tal och avrundade i gemenskap med fika, musik och fina möten mellan människor. Precis som det ska vara på vår dag.

Bollnäs

Joel Nordqvist, DS ordförande, Eva Blomberg Svensson , ordförande i Bollnäs och Anna Lena Vestin talade. Jag pratade om hur mandatperioden hittills sett ut, att den utlovade Jämställdhetsintegrerade budgeten som utlovades av den styrande majoriteten uteblivit, att det behövs kraftiga förstärkningar inom vår omsorg och att vi i Bollnäs kommun är alldeles för dåliga på det livsavgörande klimatarbetet. Jag talade även om att Vänsterpartiet vill utreda ett stopp för LOV och privatiseringar.

Nalta spelade, jäklar vad bra de är

1 maj firande i Bollnäs.

Sandviken/Hofors/Ockelbo

Vår kamrat Samuel Gonzalez Westling och Ayysha Badra talar klarspråk!

Första Maj på Drömfabriken för allas välfärd! Vi firar tillsammans med Ockelbo och Hofors. Lars Eriksson, viol och Christopher Bång Andersson, gitarr spelade för oss.

Gävle

Ett demonstrations med 100 plus deltagare gick från Södermalmstorg till Stortorget. Där talade Samuel Gonzalez Westling, Maritha Johansson, Sandra Mörkervi, Isak och Ida från Ung Vänster.

På första maj i Gävle blev vi bjudna på riktigt fantastiskt vårväder, bra tal och peppig stämning!

Även här spelade Lars Eriksson, viol och Christopher Bång Andersson för oss.

Vänsterpartiet Gävles oppostionsråd Maritha Johansson och ordförande Kristian Sjöström i främre ledet.