Distriktet samlade kraft från diskussioner och kultur

Vänsterpartiet Gävleborg har haft sin distriktsårskonferens den 12 mars. Ombud från hela länet samlades för att ta del av verksamhetsberättelseran för föregående år. De hade där utöver att göra val till distriktsstyrelse med flera uppdrag. Denna gång samlades ombuden i Söderhamn på Hotell Statt.

ABF

Årskonferensen fick anställda från ABF som gäster, de bekräftade det handslag som  gjordes föregående år på ABF:s stora samling Ordet Fritt i Gävle. På plats fanns en miniutställning av den stora utställningen ”Vi som arbetar med våra kroppar” som arbetades fram med ABF Gävleborg som aktiv part.

Kultur

Kulturinslaget var denna gång Anton Hedqvist som med gitarr framförde sånger av Mikael Wiehe och Dan Berglund., ett mycket uppskattat inslag.

Årskonferensen gjorde två uttalanden som bägge blev publicerade i pressen.

Gäster

Yekbun Alp framförde en hälsning från partistyrelsen via länk. Samuel Gonzalez Westling berättade om den första tiden som riksdagsledamot.

Valda till styrelsen

Ny styrelse blev, distrikordförande Joel Nordkvist, Hudiksvall som valdes om, vilket också Maritha Johansson, Gävle, Lasse Langeborg, Gävle,  Petra Modée, Nordanstig, Gabriella Eidhagen, Hofors och Yvonne Oscarsson, Ljusdal blev. Ny ordinarie ledamot var David Persson, Ovanåker, nya ersättare Emilia Forslin, Bollnäs och Nina Labbart, Hudiksvall, omval gjordes på Kristina Sjöström, Gävle som ersättare.

Kristina Sjöström, gruppledare för regionfullmktigegrupppen presenterade verksamhetsberättelsen för dem.
Valberedningens Lars Berglund, Maud Liljeqvist och Charlotta Lagnander redovisar deras arbete och kandidaterna.
Anton Hedqvist underhåller.